Kullanıcı numaraları tırmanmaya devam, hisse senedi fiyatları değil mi Resim: Reuters |
Yaklaşık bir milyar kullanıcı, artan satış. Yine de, Facebook'un hisse yeni bir düşük düştü. Bir değişiklik için, mobil cihazlarda kullanılan, reklam gelirleri.
Dünyanın en büyük sosyal ağı Facebook yine yatırımcılar hayal kırıklığına: yüzde 13 ila 24 ABD doları Cuma günü kağıt ikinci çeyrek rakamları yayınlandıktan sonra durdu - düşük yeni bir rekor.
Son rakamlar 157 milyon net zarar göstermektedir. Facebook yöneticisi Sheryl Sandberg sorumlu halka arz ile bağlantılı olarak çalışanlarına ikramiye ve hisse senedi opsiyonları için bir konferans görüşmesi olduğunu, ücret 452 milyon dolarlık toplam şirket. Bu maliyetleri hariç tutulduğunda, faaliyet karı 295.000.000 $ tutarında olacaktı.
18 Mayıs başlayan borsada hisse başına 38 dolarlık bir fiyat ile Facebook oldu. O zamandan beri borsa değeri 104 milyar yaklaşık $ 57000000000 toplam yarıya.
Son çarpışma gelirleri ve kullanıcı sayıları büyüme engel olamıyordu. Böylece şirket 1,18 milyar dolara yüzde 32 oranında bir önceki yılın çeyreğine göre satışlarını artırdı. Aylık aktif kullanıcı sayısının yüzde 28 ile 955 milyon ile bir önceki yıla yükseldi. Yarım milyar insan her gün hizmetinde kapmak.
"Hiçbir zorlayıcı büyüme stratejisi"
Analistler şüpheyle yaklaşıyor: "Facebook henüz şirketin pazar değeri yüksek haklı inandırıcı bir büyüme stratejisi koymak değil," Forrester Research analisti Sucharita Mulpuru Cuma günü açıkladı. "Facebook için en büyük sorun mobil dünya değişiyor," 28 yaşındaki Facebook CEO'su Mark Zuckerberg konferans araması itiraf etti.
Aslında, Facebook mobil reklam ile para kazanmak istiyor ne hala net değildir: Tüm müşterilerin yüzde 67'si şu anda bir mobil cihaza sahip servisini kullanabilirsiniz. Ancak, şirketin mobil iş hemen hemen hiçbir şey kazandı - Facebook uygulaması reklam arınmıştır çalışır. Ödenen durum mesajları ile Facebook almak İlk girişimleri. Geçerli kullanıcı bu reklam mesajları görüntülenir.
Bu internet dünyasında kullanımı, akıllı telefonlar ve tablet gibi mobil cihazlara masaüstü PC'lerden büyük bir değişim gerçekleştirilir. Sanayileşmiş ülkelerde, tüm online kullanıcıların neredeyse yarısı halindeyken cep vardır. 2013 yılı sonu itibariyle, mobil internet cihazları en yaygın internet erişimi, orta ve uzun hizmet ömrü olan biri olarak masaüstü PC değiştirin.
Tüketici davranışlarındaki değişiklikler
Analistler, yerel reklam ile bir atılım bekliyoruz. Bugün bile, pek çok alışveriş asistanı olarak akıllı telefon kullanın. Burada müşterilerin fiyat karşılaştırmaları seyahat veya restoran hakkında ürünleri ya da yorum hakkında online yorumlar okunur. Reklam sektörü için, bu büyük yeni tüketici davranış değişiklikleri getiriyor.
Facebook veri bir altın madeni gibidir. "Kimse yanı sıra Facebook gibi müşterilerinin tercihlerini bilir," Magid İbrahim Comcast pazar araştırma firmasından söyledi. Şirket tercihleri, çevre ve her kullanıcının yerini biliyordu. "Bir mağazada bir müşteri olduğunda bile verileri birleştirerek, tek hedefli reklam gösterebilirim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder